دکتر سید محمد حائری روحانی

اهل تهران است. اما چند دهه است خود را وقف مردم گناباد کرده است.
مردم شهر گناباد این پزشک خیر را به عنوان دکتر شیخ منطقه خود می‌شناسند؛ پزشکی که صرفا وقتش را صرف طبابت نکرده و در امور عام‌المنفعه نیز حضوری پررنگ داشته است.
دکتر سید محمد حائری روحانی در اسفندماه سال 1308 در منزل پدری‌اش در خیابان ادیب‌الممالک ری تهران به دنیا آمد. پدربزرگ وی، مرحوم آیت‌الله حاج سید میرعلی حائری تهرانی از مفسرین قرآن بود که کتاب « تفسیر مقتنیات الدرر و ملتقطات‌الثمر » در 12 جلد یکی از تألیفات ایشان بوده است و همچنین شاگردان زیادی نیز داشته که از آخرین شاگردانشان می‌توان مرحوم آیت الله حق‌شناس را نام برد.
دوران ابتدایی را در دبستان اقبال تهران و دبیرستان را در مدرسه پهلوی در خیابان ری تهران گذراند و سپس در سال 1327 با کسب رتبه 60 وارد تنها دانشکده پزشکی ایران در دانشگاه تهران شد؛ دانشکده‌ای که هر سال بیش از یک‌هزار نفر در آزمون آن شرکت می‌کردند و تنها حدود 250 دانشجو را می‌پذیرفت. پروفسور یحیی عدل و دکتر جهانشاه عادل و دکتر حسین گل گلاب از جمله اساتید وی در این دانشکده بودند.
دکتر حائری روحانی پس از اتمام دوران دانشگاه در سال 1333 به خدمت وظیفه در خاش رفت و پس از پایان آن، به استخدام وزارت بهداری درآمد و از آبان ماه سال 1335 رئیس بهداری شهرستان درگز شد، وی از 19 اسفندماه 1336 به عنوان رئیس بهداری گناباد وارد این شهرستان شد و تا کنون که حدود 60 سال می‌گذرد، به مردم این شهرستان، خدمت ارائه می‌دهد.

منابع:
1- وب دا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها