پروفسور ابوالقاسم پاکدامن

پروفسور ابوالقاسم پاکدامن در سال ۱۳۱۳ در گناباد متولد شد و تحصيلات ابتدايي خود را در گناباد و در دبستان ملامظفر گذراند. پس از پایان دبیرستان به آلمان رفت و در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شد.
در طول اقامت در خارج از کشور، دوره های ویژه ای را در دانشگاههای زیر با موفقیت گذراند:

  • تخصص جراحی عمومی از دانشگاه های ماینز و دسلدرف
  • فوق تخصص جراحی قلب و عروق، قفسه سینه از دانشگاه اسن
  • جراحی تجربی از دانشگاه لوون بلژیک
    پاكدامن همچنين اولين مترجم كتاب ابوعلي سينا از عربي به فارسي است. او بنيانگذار و رئيس پژوهشكده درمان با اكسيژن دوسلدورف آلمان بوده و مبتكر روش درمان با آگاهي هاي مثبت و همچنين كاشف روش اكسيژن درماني خوراكي است.
    روش پروفسور پاكدامن كه توسط خودش بعد از سال ها تحقيق در پيشرفته ترين انستيتوهاي اروپا اجرايي شد، اكسيژن تراپي خوراكي است كه جايزه بزرگ پزشكي آلمان را براي او به ارمغان آورد. اين روش كه خاص خود ابوالقاسم پاكدامن بود، روشي نوين براي درمان و حتي پيشگيري از اكثر سرطان هايي است كه امروزه با اشعه تراپي و شيمي درماني قابل علاج نيستند؛ اگرچه نكته شگفت انگيز در مرگ پاكدامن، گرفتارشدن خود او به بيماري سرطان است. او كه بيش از 20مورد اختراع پزشكي و دارويي را در مراكز معتبر جهاني درباره بيماري سرطان به نام خود به ثبت رسانده است، پس از گرفتاري به بيماري سرطان، حدود 50 روز در بيمارستان بستري بود.
    او علاقه زيادي به وطنش داشت و پس از اجراي موفقيت آميز طرح اكسيژن درماني خوراكي در آلمان و آمريكا، به ايران بازگشت و در شهر اروميه نيز اين طرح را اجرايي كرد تا ايران سومين كشوري در جهان باشد كه داراي اين فناوري در درمان بيماران سرطاني است.
    پروفسور پاکدامن سرانجام در روز بيست و يکم اسفندماه ۱۳۸۹ در شهر دوسلدورف آلمان در ۷۶ سالگي درگذشت و پيکرش به ايران بازگردانده و در گناباد به خاک سپرده شد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها